niedziela, 7 października 2012

Budyniowiec z jabłkami

Ktoś pomyśli znowu jabłka! Ja korzystam póki mogę z jabłek które mam z działki. I oto kolejne dzieło :) Tym razem z budyniem. Polecam go wszystkim którzy kochają budyń i jabłka!

Składniki:

  • 25 dag masła lub margaryny
  • 4 jajka
  • 1,5 szklanki  cukru
  • szklanka mąki pszennej
  • szklanka mąki ziemniaczanej
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • łyżka śmietany lub jogurtu
  • 2 duże budynie śmietankowe
  • 1 kg jabłek
  • bułka tarta
Wykonanie:
1. Jabłka umyj, obierz i zetrzyj na tarce o dużych oczkach. Ugotuj budynie wg przepisu na opakowaniu z dodatkiem połowy szklanki cukru, odstaw, by ostygły.
2. Ciasto: masło utrzyj z resztą cukru( 1 szklanka) i żółtkami na puszystą, gładką masę. Ucierając, wsyp mąki, proszek i dodaj śmietanę. Następnie dodaj ubite białka i ostrożnie wymieszaj.
3. Na blachę wlej 3/4 porcji ciasta, posyp bułką tartą, rozłóż jabłka i budyń. Przykryj resztą ciasta. Piecz ok 50 minut w temp. 170 stopni.

Smacznego!:)






3 komentarze:

  1. i ja korzystam!wczoraj przywiozłam pełną siatkę jesiennych,pachnących jabłek i gruszek od dziadków;)w takim placku byłyby pyszne:)
    pozdrawiam chrupiąc złote renety;)

    OdpowiedzUsuń
  2. uwielbiam połączenie budyniu i jabłka <3 pychotka!

    OdpowiedzUsuń
  3. moje ulubione połączenie :) też ciągle piekę z jabłkami, ale właśnie teraz smakują najlepiej :)

    OdpowiedzUsuń